Utsidan ger insidan en chans

Idag så har det varit full rulle i stallet!
Lasttränade Måns med mamma o Sanne. Han var super duktig och gick på nästan direkt, han är ju löjlig och väldigt dominant. Han tycker att vi inte ska bestäma över honom osv. Men det gick bra till slut! Han stegrade inte, sparkade inte, var inte uppstressad och arg. Han gick in och vi fick "stänga in" honom i transporten. Super duktig var han!

Sen hade jag lite horsemanship träning med Måns. Av min kära pappa fick vi en blå jätte stor och lång planch som vi kan använda som pressäning/plast-vatten-matta. Måns var inte ens rädd när vi började. Det slutade med att jag kunde springa med honom och han kunde gå på den långa delen utan att hans rumpa åkte till höger eller vänster. Han gick rakt och fint över! Han brydde sig inte alls!

Sen skulle jag rida ut men det vart ändrade planer. Jag red barbacka och fortsatte träna på planchen, travade rak lång över den med långa tyglar. Han var helt underbar idag! Älskade knasboll♥

Nu ska jag glo på lite bloggar, spela på facebook och sen gå hem till Zara för att grilla. MUMS!
Ni får alla ha det bra så hörs vi! Kram


Kommentarer
Postat av: Malin

Varför bloggar inte Therese? Det är som att du (jennifer) styr bloggen själv bara att hon är med i headern

2012-06-16 @ 23:47:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0